Amerika'nın en eski sözlüğü Merriam-Webster, ilginin "AI (yapay zeka), ünlü kültürü, kimlik ve sosyal medya hakkındaki hikayeler ve konuşmalardan kaynaklandığını" söyledi. Pek çok insanın bu kelimeyi aramasının bir nedeni, kelimenin "yanlış veya taklit olmayan" ve ayrıca "kişinin kendi kişiliğine, ruhuna veya karakterine sadık" olması da dahil olmak üzere bir takım anlamlara sahip olmasıdır. Merriam-Webster, "Açıkça arzu edilen bir nitelik olmasına rağmen 'otantik'in tanımlanması zordur ve tartışmaya açıktır" açıklaması yaptı. Yayıncı, geçmişte ABD'de çok aranan kelimenin popülaritesinin bu yıl "gerçek" ile "sahte" arasındaki çizginin giderek bulanıklaşmasıyla arttığını da sözlerine ekledi. Şirket, AI patlamasının bulanıklaşmaya yardımcı olduğunu ve metin, resim ve videoların gerçekliğine olan ilgiyi artırdığını söyledi. Birinci sırada yer alanlardan biri, yapay zeka ile dijital olarak değiştirilen video ve fotoğrafları tanımlamak için kullanılan "deepfake" oldu. Bu arada markalar, sosyal medya fenomenleri ve ünlüler de bu sözcüğü popüler hale getirdi; bunların arasında, insanların sosyal medyada daha "gerçek" olması gerektiğini söyleyen, eski Twitter'ın sahibi X'in sahibi Elon Musk da vardı. 2023'te öne çıkan diğer kelimeler arasında, karizmanın kısaltması olan, romantik çekicilik veya cazibe anlamına gelen internet argosu "rizz" ve eski Başkan Donald Trump'ın dört ayrı davada suçlanmasının ardından ilgide artış görülen "iddia" yer alıyor. . ABD'deki en popüler kelimeler İngiliz etkisinden muaf değildi. Taç giyme töreni, Charles III'ün Mayıs ayında yeni kral olarak taç giymesinden sonra da oldukça araştırıldı. 2022'de yılın kelimesi, birisini kendi gerçekliklerini veya inançlarını sorgulamaya sevk edecek şekilde manipüle etmek için kullanılan halk dilindeki bir terim olan "gaslighting" idi.