Yetkililer, otonom sürüş ve arabaları diğer ağlara bağlamak için kullanılan söz konusu teknolojinin, düşmanların "Amerikan yollarındaki arabaları uzaktan kontrol etmesine" olanak tanıyabileceğinden endişe duyduklarını söyledi.

BM Genel Sekreteri: Beni endişelendiren Lübnan'ın bir başka Gazze'ye dönüşme olasılığı BM Genel Sekreteri: Beni endişelendiren Lübnan'ın bir başka Gazze'ye dönüşme olasılığı

BBC haberine göre, şu anda Amerikan otomobillerinde Çin veya Rus yapımı yazılımların kullanımı düşük düzeyde. Ancak Ticaret Bakanı Gina Raimondo, planların ABD'yi korumaya yönelik "hedefli, proaktif" adımlar olduğunu belirterek, "Günümüzde arabalarda internete bağlı kameralar, mikrofonlar, GPS izleme ve diğer teknolojiler var. Bu bilgilere erişimi olan yabancı bir düşmanın hem ulusal güvenliğimiz hem de ABD vatandaşlarının mahremiyeti için nasıl ciddi bir risk oluşturabileceğini anlamak için fazla hayal gücüne gerek yok." dedi.

Çin'den ilk tepki

Çinli yetkililer ise, ABD'nin Çinli firmaları haksız yere hedef almak için "ulusal güvenlik kavramını" genişlettiğini söyledi.

Çin Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Lin Jian, yaptığı açıklamada, "Çin, ABD'nin ulusal güvenlik kavramını genişletmesine ve Çinli şirketlere ve ürünlere yönelik ayrımcı eylemlere karşı çıkıyor. ABD tarafını piyasa prensiplerine saygı göstermeye ve Çinli işletmeler için açık, adil, şeffaf ve ayrımcılık içermeyen bir iş ortamı sağlamaya çağırıyoruz." ifadelerini kullandı.

Bu, Beyaz Saray'ın Çin'in otomobil üretim tedarik zincirindeki varlığını sınırlamayı amaçlayan son teklifi. Beyaz Saray ayrıca elektrikli otomobiller, elektrikli araç pilleri ve bir dizi başka ürüne yönelik tarifeleri artırdı. Ayrıca Çin yapımı kargo vinçlerinin ithalatını da siber güvenlik riski konusunda uyararak yasakladı.

ABD, Şubat ayında bağlantılı otomobillerden kaynaklanan siber riskleri inceleyen bir soruşturma başlattı. Yazılım yasakları 2027 model yılıyla birlikte yürürlüğe girecekken, donanım kuralları üç yıl sonra yürürlüğe girecek ve bu da sektöre tedarik zincirlerini yeniden düzenlemek için daha fazla zaman tanıyacak.

Büyük otomobil şirketlerini temsil eden Alliance for Automotive Innovation'ın başkanı ve genel müdürü John Bozzella, "Günümüzde Çin'den ABD'ye giren bağlantılı araç tedarik zincirinde çok az teknoloji - donanım veya yazılım - olmasına rağmen" kuralın bazı firmaları yeni tedarikçiler bulmaya zorlayacağını söyledi.

Editör: Ömür Ünver