Bu karar, sosyal medyada artırılmış gerçeklik (AR) filtreleri kullanımında köklü bir değişimi işaret ediyor.

Yapay Zeka Araştırma Komisyonu ilk toplantısını yaptı... Bugünün değil, yarını kökten değiştirecek güç! Yapay Zeka Araştırma Komisyonu ilk toplantısını yaptı... Bugünün değil, yarını kökten değiştirecek güç!

2015 yılında Snapchat ile hayatımıza giren yüz filtreleri, zamanla Instagram ve TikTok gibi platformlarda geniş bir kullanım alanı buldu. Başlangıçta eğlenceli tavşan kulakları ve yavru köpek temalarıyla öne çıkan filtreler, zamanla yüz pürüzsüzleştirme, burun küçültme ve dudak dolgunlaştırma gibi gerçek dışı güzellik standartlarına odaklanan efektlere dönüştü.

Bugün itibarıyla Instagram’daki içerik üreticilerinin tasarladığı 2 milyondan fazla güzellik filtresi kaldırılıyor. Ancak Meta, kendi geliştirdiği 140 resmi filtrenin kullanımına devam edileceğini belirtti. Şirket, bu kararı daha yüksek öncelikli ürün ve teknolojilere odaklanmak için aldığını açıkladı. Bu süreçte, özellikle artırılmış gerçeklik tabanlı Orion AR gözlükleri gibi yeni cihazların ön plana çıkarılması hedefleniyor.

Editör: TE Bilisim