Yeni bir araştırmaya göre, duygusal haberlerin erkeklerin finansal kararları üzerinde güçlü bir etkisi var.

Bir günde 10 milyondan fazla kişi kutsal banyo yaptı Bir günde 10 milyondan fazla kişi kutsal banyo yaptı

BBC haberine göre, Essex Üniversitesi'nin yaptığı araştırma, erkeklerin kadınlara kıyasla duygularını riskli kararlara yansıtma olasılığının çok daha yüksek olduğunu ortaya koydu.

Araştırmanın başyazarı Dr. Nikhil Masters, "Bu sonuçlar kadınların daha duygusal olduğu yönündeki uzun süredir devam eden klişeyi çürütüyor" dedi.

Araştırmada 186 kişiye duygusal haberler izletildi ve ardından gerçek parayla riskli finansal kararlar almaları istendi.

Kadınların kararlarının haberlerin duygusal tonundan etkilenmediği, erkeklerin ise "güvenli hareket etme eğiliminde olduğu" görüldü.

Üniversite, bulguların parayla ilgili yüksek riskli kararlara ilişkin tavsiyeleri şekillendirebileceğine inanıyor.

Editör: TE Bilisim